Arad, calea Victoriei nr. 35B-37, Tel: 0257-939

Recomandări pentru asociațiile de proprietari

Recomandări pentru asociațiile de proprietari

Având în vedere problemele constatate în teren, în urma activității desfășurate de către polițiștii locali din cadrul Serviciului Evidența Persoanelor, Direcția Generală Poliția Locală Arad recomandă asociațiilor de proprietari să ia măsuri la finele anului în vederea adoptării bugetului de venituri și cheltuieli, ținând seama de prevederile Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.

În acest sens, proprietarii apartamentelor au obligația imperativă să se preocupe anual de aprobarea unui fond de reparații, necesar pentru îmbunătățirea proprietății comune, în urma analizei propunerii fundamentate înaintate de comitetul executiv, care are obligația să prezinte adunării generale a asociației de proprietari, suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea fondului de reparații.

Menționăm, totodată, că neluarea măsurilor, de către asociația de proprietari, în scopul constituirii fondului de rulment, constituie contravenție sancționabilă.

Se aplică, de asemenea, sancțiune, pentru neluarea tuturor măsurilor necesare în vederea reparării, reabilitării și menținerii în stare de siguranță și funcționare a condominiului și a instalațiilor comune aferente pe toată durata existenței acestora, de către asociația de proprietari, președinte ori comitetul executiv.

În plus, comitetul executiv este pasibil de amendă și în situația neîndeplinirii obligațiilor de a întocmi proiectul bugetului de venituri și cheltuieli, de a pregăti desfășurarea adunărilor generale în vederea adoptării acestuia, respectiv de a stabili condițiile privind folosirea, întreținerea, repararea, înlocuirea și modificarea părților proprietății comune.

Amenda, care se poate aplica repetat până la intrarea în legalitate, poate ajunge până la 9.000 lei, în situația utilizării de către administrator, cu altă destinație a fondului de reparații. Acesta este utilizat exclusiv pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creșterea calității ambiental-arhitecturale a construcțiilor, precum și pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.

Reiterăm că sunt considerate părți comune terenul pe care se află clădirea, fundația, curtea interioară, structura, pereții despărțitori dintre proprietăți, acoperișul, terasele, scările și casa scărilor, holurile, pivnițele și subsolurile, rezervoarele de apă, centralele termice proprii condominiului și ascensoarele, instalațiile de apă și canalizare, electrice, de telecomunicații, de încălzire, de la branșament până la punctul de distribuție către părțile aflate în proprietate individuală, canalele pluviale, paratrăsnetele, antenele colective, coșurile de fum, de aerisire, spațiile utilizate ca spălătorii și uscătorii.

Sari la conținut